Tradicija, znatizelja, gurmanluk, novi ukusi, saso mange

furlan
Posts: 574
Joined: Tue Apr 04, 2017 9:11 pm

Re: Tradicija, znatizelja, gurmanluk, novi ukusi, saso mange

Post by furlan » Mon Jun 12, 2017 7:57 pm

Dok nisam dosao u novu domovinu nisam znao sta je kormorač. U pocetku mi je bio nako ali sada je neizostavno u kuhinji.
Leblebija (slanutak) se uzimala samo na Čarsiji ko košpe, medjutim sada kao varivo , salate, humus, kao dodatak grahu, razljevak od slanutkovog brasna,falafel,....postao neizostavan.
Morska bogomoljka (komarci :D ) vrh morskog ploda.
Geršl se malo koristio kao dodatak grahu, a sada kao rižoto vrlo čest.
Kisela repa, nesto kao nas kiseli kupus.Za kiselu čorbu odličan.
Celer glavaš kao dodatak salati, kod nas bio onaj velicine mrkve za supu.
Batat- slatki krompir na salatu, u rerni, ....
O zacinima da ni ne pričamo.

Buffalo Hill
Posts: 58
Joined: Mon Apr 03, 2017 7:54 am

Re: Tradicija, znatizelja, gurmanluk, novi ukusi, saso mange

Post by Buffalo Hill » Wed Jun 21, 2017 1:27 am

Uvek ste se pitali kako pripremiti povrće a da ono zadrži sve hranljive vrednosti. Na ovo pitanje nema jednostavnog odgovora, jer ne važe ista pravila za svaku vrstu. Dok neko povrće kuvanjem zadržava najveći procenat hranljivih vrednosti, drugo je najbolje jesti dok je sveže.

Špargla

Ukoliko pripremate šparglu na pari, možete da povećate njene hranljive vrednosti, a samim tim njen potencijal u borbi protiv raka.

Rotkvica

Kada se kuva, rotkvica izgubi 25% folata. Zato je najbolje da je konzumirate u svežem stanju, jer ćete tako sačuvati ovo jedinjenje koje utiče na pravilan rad mozga.

Brokoli

Zagrevanjem ove namirnice uništava se tioglukozidaza u brokoliju. Ovaj enzim je potreban organizmu jer pomaže u čišćenju jetre od kancerogenih elemenata.

Pečurke

Kada pečurke izložite toploti, nebitno da li ih kuvate, pečete u rerni, pržite u tiganju ili na roštilju, zadržaćete mnogo više kalijuma u njima. Dobro je poznato da kalijum ima veoma važnu ulogu u jačanju mišića i održavanju mišićne mase.

Crni luk

Sve što bi trebalo da uradite sa crnim lukom je da ga oljuštite, iseckate i odmah pojedete. Na taj način sačuvaćete više alicina, nutrijenta koji pomaže u borbi protiv mikroorganizama, a koji se razbija kada luk kuvate.

Crvena paprika

Kada se peku, prže, kuvaju ili bare na temeraturi preko 100 stepeni, gubi se izvor vitamina C, koji crvena paprika sadrži u velikoj meri.

Spanać

Ako spanać konzumirate kuvan, apsorbovaćete više kalcijuma, gvožđa i magnezijuma.

Paradajz

Činjenica da je paradajz zdraviji kuvan je zaista iznenađenje. Međutim, kada paradajz najpre skuvate, a onda pojedete, vaše telo će apsorbovati više likopena, pigmenta koji pomaže u borbi protiv raka

Buffalo Hill
Posts: 58
Joined: Mon Apr 03, 2017 7:54 am

Re: Tradicija, znatizelja, gurmanluk, novi ukusi, saso mange

Post by Buffalo Hill » Mon Jul 17, 2017 10:17 pm

danas sam jeo ćevape nad ćevapima: hrana za Manitua. Indijansko-Bosanska receptura.Meso od buffala. Indijanac pravio svom Bjelom Bratu u čast.

kmirsad
Posts: 496
Joined: Sun Apr 02, 2017 8:47 am

Re: Tradicija, znatizelja, gurmanluk, novi ukusi, saso mange

Post by kmirsad » Thu Jul 20, 2017 7:19 am

Saug poglavici ! :-D


Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest